Leestijd: 3 minuten

Call of Duty: Warzone seizoen 4 is live en dat betekent nieuwe guns, omgevingen, mechanieken, voertuigen en nog veel meer. In dit artikel duiken we in alles dat met het nieuwe seizoen naar de populaire shooter komt. Daarnaast legt ontwikkelaar Raven Software een hele nieuwe filosofie voor de game uit. De manier, snelheid en efficiëntie waarmee je vijanden kan verslaan, gaat de komende tijd aanzienlijk veranderen.

Warzone season 4

Battle pass

Het vierde seizoen van Warzone gaat zoals altijd gepaard met een gloednieuwe battle pass. Spelers kunnen een hoop nieuwe cosmetics verdienen, waaronder emblems, charms en natuurlijk Operators. Warzone season 4 introduceert drie nieuwe Operators die Verdansk ’84 onveilig maken. De hoofdzakelijke badass van dit seizoen de Jackal, een masker-dragende badass.

Wapens

Season 4 introduceert ook een prettige hoeveelheid nieuwe wapens in Warzone. Het is een gezonde mix tussen daadwerkelijke effectieve wapens en grappige hulpmiddelen die gamers alleen voor de grap zullen gebruiken. Onder die laatste categorie vallen sowieso het spijkerpistool en de knots (mace). Wat gaat het stuk gereedschap en het middeleeuwse wapen tegen een M4 beginnen? Als alternatief kunnen spelers de MG82 (machinegun), C58 (assault rifle) en OTS 9 (automatic pistol) vrijspelen.

Voertuig, Gulag en rode deuren

Dan zijn er nog wat aanpassingen aan Warzone vanaf season 4, waaronder de introductie van de Dirt Bike. Deze crossmotor is snel, manoeuvreert makkelijk en ziet er hartstikke badass uit. Mocht je er vanaf geknald worden (aangezien je geen bescherming op de motor hebt) dan kom je in een nieuwe Gulag terecht, gebaseerd op de Hijacked map. En houd tot slot je ogen open voor mysterieuze rode deuren die je over de gehele map teleporteren!

TTK

In een aparte blogpost praat Raven Software nog over een balans van wapens en de time to kill (TTK). Deze tijd geeft aan hoe snel een speler na het starten van een gevecht sterft. Call of Duty staat erom bekend een absurd lage TTK te hebben; voordat je het weet is iemand alweer dood. Met de eerste set wapenbalans-veranderingen wil de ontwikkelaar de TTK met zo’n 60 tot 100 milliseconden verlengen.

Dat is maximaal een tiende van een seconde. Probeer maar eens op een stopwatch een tiende van een seconde te registreren, dat geeft een goede illustratie van hoe ongekend weinig dat nog steeds is. Raven Software is in komende updates van plan om nog meer mogelijkheden aan spelers te geven om gevechten een andere uitkomst te geven.

We willen het mogelijk maken om vaker te ontsnappen uit onmogelijke situaties, om momenten van pure finesse te laten zien, om andere episch te verslaan. (…) We geloven dat de frequentie van dergelijke gevechten sterk bijdragen aan het algehele plezier van de speler. (…) Hoe meer tijd we spelers geven om zich mechanisch en strategisch uit te drukken, hoe moeilijker de game wordt en hoe langer de weg die spelers moeten afleggen om meesterlijk te worden.

Leave your comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *